Menu Close

Despre proiect

UNIVERSITATEA TRANSILVANIA DIN BRAȘOV

FACULTATEA DE ȘTIINȚE ECONOMICE ȘI ADMINISTRAREA AFACERILOR

IDENTIFICAREA POSIBILITĂȚILOR DE ÎMBUNĂTĂȚIRE A PERFORMANȚELOR ECONOMICE ALE FIRMELOR DIN REGIUNEA CENTRU PRIN COLABORAREA CU UNIVERSITATEA TRANSILVANIA DIN BRAȘOV

Autori

Cadre didactice: prof. dr. Gabriel BRĂTUCU, prof. dr. Cristinel Petrișor CONSTANTIN, prof. dr. Bianca TESCAȘIU, conf. dr. Ioana Bianca CHIȚU, conf. dr. Alina Simona TECĂU, conf. dr. Lavinia DOVLEAC, dr. ec. Mădălina TOFAN, conf. dr. Radu Constantin LIXĂNDROIU, conf. dr. Adrian TRIFAN.

Doctoranzi: drd. Mădălina CIONGRADI, drd. Cristina DIMITRIU, drd. Andra Ioana Maria TUDOR, drd. Andreea SUCIU VODĂ,

Studenți/Masteranzi: Anita Cornelia SZAKAL (MK), Cristi IRIMIE (MK), Lorin ManuelUNCIULEANU(MK), George MIHALCEA (PSMK), Simona MIHAI (SIIPA)

Educația, cercetarea și societatea trebuie să își unească eforturile pentru a răspunde problemelor legate de sustenabilitate (Yarime, et al., 2012). Cu toate că este recunoscut rolul important pe care trebuie să îl joace universitățile în dezvoltarea sustenabilă, cercetătorii susțin că încă nu este foarte clar ce ar trebui aceastea să facă. Totuși, preocupările pentru abordări sustenabile ale proceselor din educația superioară sunt tot mai prezente în strategiile de dezvoltare ale universităților (Fischer et al.,2015). O universitate sustenbilă trebuie să aibă un management performant, să abordeze într-o manieră sustenabilă problema mediului înconjurător și resursele, să aibă o politică de responsabilitate socială și, totodată, să aplice principiile sustenabilității atât în cercetare cât și în educație. Principiile sustenabilității pot fi mai ușor integrate într-o instituție de învățământ superior dacă sunt evaluate prin același sistem cu care se evaluează și performanțele academice (Amaral et al.,2015).Dezvoltarea sustenabilă pune problema managementului relațiilor cu stakeholderii în vederea atingerii unor obiective comune din punct de vedere economic, social și de mediu(Steurer, 2005).

Plecând de la considerentele nominalizate, conducerea Universității Transilvania din Brașov a solicitat autorilor realizarea unui proiect intern care a avut ca principal scop identificarea oportunităților de colaborare între universitate și firmele din Regiunea Centru din România, precum și propunerea dezvoltării unui model pilot, și anume un model antreprenorial de analiză a datelor online. În acest sens, fost realizată o cercetare de marketing care a permis identificarea nevoilor firmelor de consultanță, expertiză și servicii și măsura în care sunt interesate să colaboreze cu Institutul de Cercetare-Dezvoltare al Universității Transilvania (ICDT). Rezultatele cercetării relevă că cel mai des utilizate servicii de consultanță de către companiile din Regiunea Centru sunt cele economico-financiare, dar procentul firmelor care au beneficiat până în prezent de aceste servicii este destul de redus. În ceea ce privește colaborarea firmelor analizate cu ICDT, doar 3,9% au beneficiat până în prezent de serviciile institutului, dar reprezentanții firmelor au manifestat deschidere și interes pentru colaborări viitoare, ceea ce constituie premisele unei dezvoltări viitoare a Universității Antreprenoriale.

Raportul final a fost structurat în 4 secțiuni. Astfel, după trecerea în revistă a lucrărilor științifice publicate pe tema universității antreprenoriale, a fost descrisă metodologia cercetării realizate. În continuare, au fost prezentate rezultatele investigației empirice, discuțiile aferente, precum și modelul pilot dezvoltat, lucrarea fiind finalizată cu concluzii și propuneri.

Download RAPORT FINAL PROIECT

Download PROPUNERE PROIECT